Dulcele personalizat- afacerea în care vorba românului „Lasă că merge și-așa” nu se aplică. Povestea laboratorului de prăjituri „I love cakes”din Craiova

Dulcele personalizat- afacerea în care vorba românului „Lasă că merge și-așa” nu se aplică. Povestea laboratorului de prăjituri „I love cakes”din Craiova

Prima impresie contează. Mult. Orice am spune, de ea depind viitoarele interacțiuni – dacă vor mai avea sau nu loc și dacă vor fi constructive. 

Din această idee s-a născut afacerea „I love cakes ”, un laborator-cofetărie din Craiova, unde dulcele este personalizat și unde, înainte de gust, designul face legea. Asta pentru că întâi te izbește culoarea, platingul, forma sau mesajul de pe prăjituri. Dacă nu există îmbinarea acestor aspecte când îți prezinți produsul, clientul nici nu va mai apuca să deguste, chiar dacă prăjitura va fi delicioasă.

Este principiul după care se ghidează Mihaela Ruxanda , tânăra din Craiova pe care, dacă o privești lucrând în laboratorul său plin de făină, zahăr și ingrediente parfumate, nu știi dacă face prăjituri sau… creează artă.  Din mâinile sale ies brioșe, macarons, torturi sau figurine ce aduc zâmbete celor care-i calcă pragul cofetăriei din centrul orașului. De la celebrul motan Garfield, la alte personaje din desene animate, de la torturi și figurine decorate în ton cu sărbătorile (Halloween, Crăciun, Mărțișor etc), până la mini-cakes cu mesaje de dragoste sau replici funny –  toate presupun efort, imaginație și un simț vizual ascuțit.

   4 clienți nemulțumiți din câteva mii

Însă mediul în care a lucrat Mihaela nu a fost mereu la fel de… colorat. Înainte să pună bazele proiectului său de suflet, tânăra cofetar a muncit în străinătate, prin Italia. A simțit că vrea să creeze ceva diferit în Craiova și, după ce a studiat puțin piața, nișa dulciurilor personalizate i s-a părut neatacată în oraș.

 „La început, prăjiturile îmi ieșeau groaznice”, se amuză ea. Pe parcurs, Mihaela s-a specializat. A vrut să aleagă doar o nișă – brioșele sau gustoasele cupcakes. Însă „zona noastră nu este pregătită pentru cofetării cu un singur tip de produs”, spune ea, așa că s-a adaptat pieței, păstrând totuși specificul diferențiat în această industrie.

„Noi, în laborator, facem totul pe loc, pe bază de comenzi. Ceea ce ne diferențiază de alte afaceri din domeniu este faptul că nu găsești nimic pregătit aici sau ceva care să rămână pe plus. Dacă tu te-ai hotărât pe ultima sută de metri că vrei să schimbi ceva la forma prăjiturii pe care mi-ai comandat-o, eu asta fac. Și-atunci îți dai seama că pentru o producție mică, artizanală, cum suntem noi, înseamnă foarte mult să schimbi totul pe ultima sută de metri”, povestește Mihaela.

Dar reușește să-și mențină valul de comenzi de fiecare dată.  Drept dovadă, din miile de clienți pe care i-a avut în 8 ani de activitate, doar 4 clienți au fost nemulțumiți de forma finală a produsului, ei fiind singurii care i-au dat acest feedback.

În acești 8 ani, Mihaela Ruxanda a devenit și profesor. Mai exact, profesor-chef la Hospitality Culinary Academy, unde, împreună cu o echipă de profesioniști, își propune să formeze viitorii cofetari/patiseri din Craiova.

Pe Mihaela și produsele sale le găsiți pe pagina de facebook „I love Cakes”, unde tânăra postează poze cu prăjituri al căror design este adaptat fiecărei sărbători în parte.

 

****************************

„CEI MAI BUNI RECOMANDĂ” este o rubrică ce încurajează afacerile locale. Micile business-uri în care anii de muncă ai antreprenorului, nopțile cu cearcăne și sutele de borcane goale de cafea au menținut pe piață producătorul. L-au făcut vizibil, printre marii giganți ai comerțului,  indiferent de bariere. 

E vorba despre acele proiecte de suflet, născute în primul rând din pasiune, pentru care banii au venit ca o completare firească și binemeritată a efortului depus de Omul plin de Idei.  

Sunt afacerile care pun pe primul plan omul, clientul și iubirea față de frumos. Care pun pe tavă povești mișto, nu doar cifre și statistici. Să le susținem și să le promovăm, zic. Restul e bla-bla. 

******************************

 

Share